Miyeon Lee

Absence of Mountains

A sense of displacement as well as an attempt to make home resides on these flat fields, and what the fields reflect back is an absence of mountains over the horizon. - Miyeon Lee

 

In haar reeks Absence of Mountains speelt Miyeon met de notie van (een afwezige) “thuis”. Als kunstenares woont en werkt ze zowel in België als in Korea, wat voor haar van “thuis” een eigenzinnig begrip maakt. Zowel de herinneringen die eraan vasthangen, als de rol die verplaatsing hierbij inneemt, vinden een vertaling in haar werk. Voor PLAN B borduurde ze verder op ditzelfde thema en maakte een nieuwe reeks geïnspireerd op de kleuren en landschappen van het dorp.

 

WEBSITE

Miyeon Lee

Bio

Miyeon Lee (°1980, KOR) studeerde af binnen de opleiding Schilderkunst aan de School of Visual Arts (New York, VS) en was in 2015 resident aan de Jan van Eyck Academie in Maastricht. Haar werk werd onder andere gepresenteerd op tentoonstellingen in de Brakke Grond (Amsterdam), het KyumJae JungSun Museum (Seoul, KOR) en C-Mine (Genk).


Credits

FOTO Tim Theo Deceuninck

Platform

A sense of displacement as well as an attempt to make home resides on these flat fields, and what the fields reflect back is an absence of mountains over the horizon. - Miyeon Lee

 

In haar reeks Absence of Mountains speelt Miyeon met de notie van (een afwezige) “thuis”. Als kunstenares woont en werkt ze zowel in België als in Korea, wat voor haar van “thuis” een eigenzinnig begrip maakt. Zowel de herinneringen die eraan vasthangen, als de rol die verplaatsing hierbij inneemt, vinden een vertaling in haar werk. Voor PLAN B borduurde ze verder op ditzelfde thema en maakte een nieuwe reeks geïnspireerd op de kleuren en landschappen van het dorp.

 

WEBSITE

Bio

Miyeon Lee (°1980, KOR) studeerde af binnen de opleiding Schilderkunst aan de School of Visual Arts (New York, VS) en was in 2015 resident aan de Jan van Eyck Academie in Maastricht. Haar werk werd onder andere gepresenteerd op tentoonstellingen in de Brakke Grond (Amsterdam), het KyumJae JungSun Museum (Seoul, KOR) en C-Mine (Genk).

FOTO Tim Theo Deceuninck